1,2 mln zł ze środków z NAWA na umiędzynarodowienie UŁ
W ramach projektów, które uzyskały pozytywną decyzję o finansowaniu, planowane są:
- działania informacyjno-promocyjne wspierające i popularyzujące MSCA (Marie Skłodowska-Curie Actions) oraz utworzenie w iHub UŁ Regional EURAXESS Centre , które służyć będzie wsparciem w zakresie praktycznych informacji związanych z zatrudnianiem i pobytem zagranicznych badaczy w Polsce;
- pogłębianie współpracy z uczelniami partnerskimi w ramach sieci uniwersytetów europejskich UNIC m.in. przez wyjazdy studyjne i wymianę doświadczeń w zakresie rekrutacji na studia, jak również projektowania i realizacji mobilności wirtualnych;
- promocja oferty studiów UŁ w Azerbejdżanie, Uzbekistanie, Indiach, Bangladeszu i Zimbabwe oraz promocja i integracja wielokulturowego środowiska UŁ poprzez sesje plakatowe, wyjazdy na targi, wydarzenia prowadzone online, panele popularno-naukowe, Dni Ukraińskie oraz nowe filmy promujące Uniwersytet Łódzki i miasto Łódź wśród zagranicznych kandydatów na studia i partnerów Uczelni;
- udział w branżowych międzynarodowych targach dotyczących szkolnictwa wyższego, takich jak EAIE, NAFSA i APAIE w celu zdobywania wiedzy o najnowszych globalnych trendach w szkolnictwie wyższym;
- międzynarodowy zjazd specjalistów z zakresu rekrutacji na studia, szkolenia z komunikacji z pokoleniem Z, szkolenia z komunikacji w mediach społecznościowych oraz szkolenia dla pracowników polskich i zagranicznych dotyczące: budowania kompetencji do efektywnej współpracy w międzynarodowym zespole projektowym, prezentowania osiągnięć naukowych i ich promocji w Internecie i mediach społecznościowych, administracyjnych aspektów związanych z zatrudnianiem osób z zagranicy;
- kursy onboardingowe z elementami grywalizacji dla zagranicznych pracowników i studentów UŁ pozwalające im wdrożyć się w pracę na uczelni oraz proces kształcenia po przyjeździe do Polski, dwujęzyczne oznakowanie budynków administracji centralnej, wydarzenia integracyjne dla polskich i zagranicznych studentów i utworzenie stacjonarnego oraz wirtualnego Welcome Point.
Pozyskanie aż trzech projektów stanowi niewątpliwy sukces zespołów obu jednostek. Bardzo długo pracowaliśmy nad koncepcją i przygotowaniem wniosków projektowych. Przeprowadziliśmy badania ankietowe oraz focusowe, które pozwoliły nam doprecyzować potrzeby naszych zagranicznych gości i włączyć je w planowane działania projektowe. Przed nami wiele wyzwań i pracy, ale też satysfakcji z realizacji pomysłów, służących społeczności UŁ i marce naszej instytucji
– mówi Liliana Lato, dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą UŁ.
Welcome to Poland – umiędzynarodowienie
Celem Programu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej Welcome to Poland jest umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez finansowanie projektów związanych z budowaniem potencjału polskich uczelni w zakresie umiędzynarodowienia, budowanie potencjału instytucji szkolnictwa wyższego w zakresie przyjmowania i obsługi zagranicznych studentów, doktorantów, kadry dydaktycznej i naukowej oraz promocją na arenie międzynarodowej, w szczególności poprzez współpracę z zagranicznymi absolwentami.
Materiał: Biuro Współpracy z Zagranicą, International Hub
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR